سرخط خبرها

آغاز به کار چهارمین اردوی فیلم‌سازی مشهد | فیلم‌سازان جوان با موضوع مشهد فیلم می‌سازند + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۰۸۳۰
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
آغاز به کار چهارمین اردوی فیلم‌سازی مشهد | فیلم‌سازان جوان با موضوع مشهد فیلم می‌سازند + فیلم
چهارمین اردوی فیلمسازی مشهد به میزبانی موسسه فرهنگی شهرآرا آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - در مراسم افتتاحیه این رویداد که صبح امروز، ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد فیلمسازان جوان اهل خراسان به میزبانی موسسه شهرآرا گرد هم آمدند تا در فضایی نیمه‌حرفه‌ای به ساخت فیلم کوتاه بپردازند.

تولید فیلم کوتاه با موضوع مشهد به میزبانی موسسه شهرآرا

در ابتدای این مراسم مدیرعامل موسسه شهرآرا درباره میزبانی شهرآرا برای این رویدادتوضیحاتی داد.

سید میثم موسوی مهر گفت: موسسه شهرآرا به جهت شکل‌دهی و سامان‌دهی فعالیت‌های شهرداری مشهد مجموعه برنامه‌های تخصصی تعریف کرده است که رویداد «روایت شهر» یکی از این برنامه‌هاست.

موسوی مهر افزود: در این رویداد ما با ۸۰ سوژه در چهار ژانر در حوزه موضوعات مرتبط با مشهد کار می‌کنیم که برقراری ارتباط و ایجاد تفاهم‌نامه با نهاد‌های تخصصی از جمله انجمن سینمای جوانان ایران در همین قالب است.

وی تاکید کرد: میزبانی از چهارمین اردوی فیلمسازی مشهد نیز در همین راستا صورت پذیرفته است و ما امیدرواریم این رویداد به تولید فیلم‌های کوتاه خوب با موضوعات مشهد منتهی شود و بتوانیم تولیدات خوبی در این حوزه داشته باشیم.

سعید پور اسماعیلی، معاون آموزش انجمن سینمای جوانان ایران نیز در این مراسم با تشکر از میزبانی و حمایت موسسه فرهنگی شهرآرا، اظهار امیدواری کرد این رویداد به تجربه‌های خوبی منجر شود.

سرمایه‌های جدی برای انسان‌ها

«مسعود نبی دوست» پژوهشگر حوزه فرهنگ محلی مشهد نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به این که خوشبختانه در لایه های مطبوعاتی شهر مشهد به سوژه های محلی توجه زیادی شده است، گفت : رسانه هایی مانند شهرآرا نسبت به روایت ساکنان شهر و داستان های آنها، بسیار نوشته اند و در همین راستا هم افراد زیادی را کشف کرده اند که روایت های واژه ای از زندگی داشته اند و خرق عادت هایی در زندگی داشته اند که جذابیت های فراوانی داشته و دارد.

به گفته وی،  اما از سوی دیگر، با وجود آن که سینمای مشهد به لحاظ ساخت و تولید فیلم و مستند از جمله شهرهای شاخص به حساب می آید، ولی در زمینه تولید مستندهایی با موضوعیت روایت های ویژه ساکنان مشهد از این شهر، اتفاق خاصی نیفتاده است. لذا ضرورت دارد که مستندسازان مشهدی نسبت به روایت ساکنان شهر نگاه جدی تری داشته باشند و البته در این زمینه، سوژه های مناسب هم از سوی دغدغه مندان به موضوع هویت مشهد به مستندسازان ارائه شود.

نبی دوست تاکید کرد: باید در نظر گرفت که این کار هر چه زودتر انجام شود. چون خیلی از افرادی که ما از آنها به عنوان بخشی از هویت محلی مشهد نام می بریم، کم کم دار فانی را وداع گفته اند و یا وضعیت جسمی آنها به گونه ای است که دیگر توان صحبت درباره سوژه هایی که خود در آن نقش آفرینی داشته اند را ندارند. اگر تولید فیلم‌ها و مستندها با تاکید بر همان اولویت زمانی آغاز شود، هر یک از این مستندهای تولید شده هم می تواند به عنوان یکی از سرمایه های جدی انسانی برای مشهد باقی بماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->